Bower, M., Wood, L.N., Lai, J.W., Howe, C., Lister, R., Mason, R., Highfield, K., & Veal, J. (2017). Improving the Computational Thinking Pedagogical Capabilities of School Teachers. Australian Journal of Teacher Education, 42(3), 53-72.
Haseski, H.I., Ilic, U., & Tuğtekin, U. (2018). Publication Trends Over 10 Years of Computational Thinking Research. Contemporary Educational Technology, 9(2), 131-153.
Hotze, A., & Keijzer, R. (2018). Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles. Volgens Bartjens, 27(4), 28-31.
Kennisnet. (2016). Computational thinking in het Nederlandse onderwijs. Geraadpleegd op 1 oktober 2020, van https://www.kennisnet.nl/fileadmin/kennisnet/publicatie/Computational_Thinking_in_het_Nederlandse_onderwijs.pdf
SLO. (2020). Computational thinking. Geraadpleegd op 23 oktober 2020, van https://www.slo.nl/vakportalen/vakportaal-digitale-geletterdheid/computational-thinking/
Voogt, J., Trooster, W., & Bolhuis, E. (2019). Eindrapport: Vormgeven van onderwijs in Computational Thinking (CT). Een verkennende casestudie bij Onderwijsroute 10-14. Deventer: TechYourFuture.
Wing, J.M. (2006). Computational Thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33-35.