Werken in Teams

Microsoft Teams is de werkomgeving. Je gebruikt het om samen te werken, gesprekken te voeren, bestanden op te slaan en je agenda te gebruiken. De video's op deze pagina helpen je weg wijs te maken in Microsoft Teams, in het specifiek in het voeren van videogesprekken.

Hulp nodig?

Heb je een vraag over het werken in de Microsoft-omgeving en denk je dat meer docenten tegen deze vraag aan kunnen lopen? Neem dan contact op met Nienke of Bram van de vakgroep Media/ICT. 

Heb je een individuele ondersteuningsvraag, dan is de helpdesk beschikbaar om jouw vraag te beantwoorden.

Deelnemen aan een Teams-gesprek

Je kan een Teamsgesprek aanmaken en/of starten vanuit de agenda. In deze video zie je hoe je dit doet.

Een gesprek starten vanuit de app

Om een videogesprek te starten is het niet (altijd) nodig om een afspraak aan te maken in de agenda. In deze video zie je hoe je direct een videogesprek kan starten.

De knoppen die je ziet in een Teams-gesprek

In deze video worden de knoppen uitgelegd die je ziet in een Teams-videogesprek.

Het gebruik van Breakout Rooms

Het is eenvoudig om Breakout Rooms te maken in een Teams-gesprek. 

Een gesprek voeren in de chat

Binnen een videogesprek in Teams kun je gebruik maken van een chat-functie.

Browser of app?

Je kan een videogesprek voeren via de Teams-app of in de browser. In deze video zie je de verschillen tussen beide opties.

Je scherm delen in een videogesprek

In Teams is het ook mogelijk om je scherm te delen. In deze video legt Nienke uit hoe je dit doet.