Lessugesties bij kinderboeken

Datum van verschijnen: 03-07-2024

Keer op keer is het in het nieuws: Nederlandse leerlingen houden niet van lezen en ze zijn er ook niet goed in. Er is veel kritiek op ons leesonderwijs. Maar hoe moet het dan wel?

In het kader van het Kinderboekenfestival Doetinchem zijn lessuggesties ontworpen bij een viertal kinderboeken. Deze lessen zijn ontworpen op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Deze lessuggesties kunnen afzonderlijk uitgevoerd worden of als lessenreeks. Het gaat om lessuggesties: voel de vrijheid om de lessen aan te passen naar eigen inzicht!

In alle boeken staat een burgerschapsthema centraal. Daarom sluiten de lessuggesties niet alleen aan bij de (nieuwe concept)kerndoelen Nederlands, maar ook bij de burgerschapsdoelen. Leerlingen leren door deze lessuggesties niet alleen om een tekst te begrijpen, maar doen ook kennis op van de wereld.

Lessugesties bij kinderboeken

Contact

Lynn Hartjes

Lynn Hartjes is vakexpert op het gebied van taal, lezen en kansen(on)gelijkheid. Ze doet onderzoek in de Academische Werkplaats.

Lynn Hartjes

Gerelateerde Producten