Sinds een aantal jaren werken we gezamenlijk binnen de Academische Werkplaats aan allerlei praktijkvraagstukken. Studenten, leerkrachten, schoolleiders en docent-onderzoekers van Iselinge gaan samen aan de slag met beredeneerde, innovatieve onderwijsontwerpen die direct toepasbaar zijn in de praktijk. In twee jaar tijd word je als werkplaatsdeelnemer expert op het thema van jouw werkplaats én kun je concrete materialen de school in brengen.
Vanaf september 2020 gaan acht academische werkplaatsen van start. Drie van deze werkplaatsen – gedrag begrijpen en begeleiden, pedagogische sensitiviteit en (hoog)begaafdheid én Ssst… wij lezen! – zijn eerder al van start gegaan. Dat betekent dat er volgend jaar vijf nieuwe werkplaatsen zijn:
– Onderwijsorganisatie en werkbevlogenheid op de school
– Historisch redeneren in onderzoekend geschiedenisonderwijs
– Filmeducatie en begrijpend kijken
– Over de grenzen van PO en VO: peer-tutoring van en door leerlingen (bestuurswerkplaats van Essentius in samenwerking met Isala College)
– Maken en leren in het ontdeklab
In een aantal werkplaatsen is nog ruimte voor deelnemers, dus laat zeker van je horen als je interesse hebt in een van de werkplaatsen. Denk hierbij niet alleen aan leerkrachten en schoolleiders, maar ook aan onderwijsassistenten en ib'ers.
Neem contact op met dr. Rosanne Hebing, voorzitter onderzoeksbureau en docent-onderzoeker, 06-38632739, rosanne.hebing@iselinge.nl.